sobota 5. listopadu 2011

Makronky 3

     Poučena z předchozích pokusů jsem se ještě téhož večera pustila do třetího.
Tentokrát jsem vyzkoušela recept z kuchařky Sladká Francie, opět od Ivety Fabešové. Pro jistotu jsem zkusila opět jiný recept, říkala jsem si, že přece chyba není jen ve mně!:-)
Nutno již na začátku uvést, že ani její makronky na fotce v kuchařce nemají onu pověstnou "nohu".

Doslovný přepis receptu:
Makronky:
90 g vaječných bílků
25 g krupicového cukru
200 g moučkového cukru
110 g drcených mandlí
1 lžička červeného potravinářského barviva

Troubu předehřejte na 140°C. Bílky s krupicovým cukrem ušlehejte do tuha.
V míse smíchejte moučkový cukr s mandlemi a opatrně přimíchejte do bílků.
Přidejte potravinářské barvivo. Měli byste získat tuhou směs, která drží tvar. Touto směsí naplňte zdobící sáček a na plech, vyložený pečícím papírem, nastříkejte makronky. Pečte asi 20 min.

Takže:
Použila jsem žluté barvivo.















Takhle přesně to dopadne, když máte nehorázně tekuté těsto. Makronky, které jsme nastříkli na plech a byly veliké jako dětské piškoty se během chvíle roztečou jako širé rodné lány.
Chyby:
1. Špatně vymytá nádoba na šlehání bílků = málo ušlehané bílky (jejich špičky musí stát jako hora a nesmí se ohnout) = tekuté těsto.
2. Tekutou a sypkou směs jsem míchala příliš dlouho = tekuté těsto.
3. Otevřela jsem troubu během prvních deseti minut pečení = těsto spadlo.

Pochvala:
1. Povrch není popraskaný a dno je opět krásné.

Byla jsem v pokušení vyfotit vám, jak vypadá kuchyň po třech makaronkových pokusech...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...