úterý 28. února 2012

Staromódní ořechový dort s mocca krémem

Chtěla jsem upéct narozeninový dort a dlouze jsem dumala nad výběrem. Nakonec jsem se nechala inspirovat u CHEZ LUCIE. Kuchařku od Hanky Michopulu mám také, takže jsem se pustila do pečení.



Suroviny:

Na korpus
180 g hladké mouky
180 g změklého másla + na vymazání formy
180 g cukru krupice
3 vejce
3 lžíce instantního kávy, smíchané s pár kapkami vroucí vody na pastu (Ehm, v naší domácnosti používáme jen zrnkovou ručně umletou kávu...takže jsem použila lžíci čerstvě umleté kávy s trouchou vroucí vody. Korpus s ní chutnal výborně:-) Můj domácí úkol: Koupit instantní kávu!)
4 lžíce mléka
2,5 lžičky kypřícího prášku do pečiva
50 g ořechových jader (Použila jsem mleté ořechy - 25 g lískových a 25 g vlašských.)

Na krém
150 g změklého másla
250 g moučkového cukru
2-3 lžičky instantní kávy smíchané s 1 lžící vroucí vody
Já použila 170 g másla a 170 g cukru, a i tak to bylo hodně sladké...

Na ozdobu
10 ks půlek vlašských ořechů (nebo lehce opražené lískové oříšky)
kakaový prášek

Postup:
Troubu předehřejte na 180 °C. Vymažte máslem dvě dortové formy o průměru 20 cm a poté je vyložte pečícím papírem. (Já mám formu jen jednu:-) Takže jsem korpus upekla najednou a pak ho rozkrojila.)

Šlehačem dobře ušlehejte máslo s cukrem. Poté přidávejte jedno po druhém celá vejce. Další přidejte až ve chvíli, kdy je předchozí zcela rozmíchané. Následně přimíchejte mléko, kávovou pastu a prosátou mouku. Nakonec pečlivě vmíchejte rozemleté ořechy a prášek do pečiva.

Připravené formy/u naplňte těstem, uhlaďte povrch a pečte cca 25 min. Špejlí zjistíte, zda je korpus dostatečně propečený. Po upečení nechte korpus několik minut zchladnout ve formě, potom ji odstraňte a přemístěte korpus na mřížku.

Elektrickým šlehačem šlehejte máslo a cukr, až vznikne hladký krém. Po troškách zašlehávejte kávu.
Půlkou krému promažte vychladlé korpusy. Druhou půlku použijte na ozdobení vršku. Posypte kakaovým práškem, dozdobte ořechy a nechte v chladu uležet.





Dort chutnal výborně. Jen na mě jsou máslové krémy dost hutné...

2 komentáře:

  1. Orechove dorty moc nemusim, ale ta kavova prichut me docela laka, vypada dobre :)

    OdpovědětVymazat
  2. A já vůbec nemusím silné vrstvy klasického máslového krému, ale tady to vyrovnal ten výborný a vláčný korpus;-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...