neděle 9. března 2014

Čokoládový koláč

...jsem si upekla k MDŽ. Jsem celý víkend sama doma, a tak jsem ho v rámci slavení s čistým svědomím dnes i obědvala.


Recept je z Gurmetu březen 2014, str. 63.

Těsto:
280 g hladké mouky
200 g másla
100 g přírodního krupicového cukru
20 g kvalitního kakaa
1 žloutek (dala jsem celé vejce)
100 g nasekané tmavé čokolády
(přidala jsem trochu prášku do pečiva)

Krém:
200 g kvalitní tmavé čokolády
500 g mascarpone (Já měla v lednici jen jedno - 250 g, místo druhého jsem dala od oka smetany ke šlehání - ušlehala ji a k ní potom přidala tučnější zakysanou smetanu. Krém je skvělý a lehký.)
skořice, kakao a případně nastrouhaná čokoláda na ozdobu

1. Mouky, másla, cukru, kakaa a žloutku vypracujte těsto. Nakonec do něj zapracujte kousky čokolády. Těsto nechte alespoň 30 min uležet v chladničce.
2. Těsto rozválejte a vyložte jím koláčovou formu o průměru 24 cm. Korpus ještě propíchejte vidličkou.
3. Vložte do trouby předehřáté na 180 °C a pečte asi 20 min.
4. Mezitím si rozehřejte čokoládu na krém ve vodní lázni. Až zchladne na pokojovou teplotu, promíchejte ji s mascarpone.
5. Koláč ozdobně naplňte připraveným krémem a poprašte skořicí, kakaem a nastrouhanou čokoládou.
(Přepsáno téměř doslova.)





Musím konstatovat, že těsto je krásně křehké díky množství másla. Koláč je akorát sladký, protože krém dokonale osladí sama čokoláda.
Tak hezký svátko-víkend!

1 komentář:

  1. Ahoj Jasněnko! :-)
    ACH MŮJ BOŽE! Ten čokoládový koláč vypadá tak strašně moc senzačně, že se snad neudržím a zakousnu se do tabletu! :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...