neděle 4. května 2014

Makronky se vrací na místo činu

Macarons.

    Dlouhou dobu jsem před sebou valila veliký kámen, který zabíral téměř veškerý můj volný čas. Nedávno jsem ho konečně dovalila na místo určení. V rámci opětovně nabytého času určeného ke kratochvílím jsem se znovu pustila do pečení macarons. Články o nich tady stále patří k nejčtenějším, i proto bylo na čase dodat lepší fotky a nové postřehy. 


Macarons s čokoládovou ganache.

    Zjistila jsem, že nejvíce mi vyhovuje recept od CHEZ LUCIE
138 g mandlové mouky
125 g cukru moučka
105 g bílků
105 g cukru krupice

    Smícháním vznikne hustá hmota, kterou musíte poměrně dlouho míchat, aby správně zřídla. Tudíž nejste ve stresu kvůli spěchu, ale v klidu promícháváte a kontrolujete pravidelně hustotu.
    Mandlovou mouku jsem koupila na dortisimo.cz, stejně tak prachové barvy Sugarflair. V blízké době se chystám vyzkoušet i gelové, protože jsou levnější. 
    Je opravdu dobré nechat bílky minimálně jeden den v lednici, protože se z nich odpaří část vlhkosti. Zapomněla jsem je ale včas vyndat a nechtělo se mi čekat, až získají pokojovou teplotu. Dala jsem je  na 5 vteřin do mikrovlnky, pak vypnula, zkontrolovala a zase na  5 vteřin zapnula a znovu. Nechala jsem teplotu chvíli ustálit a vše bylo v pořádku.
    Od posledního pokusu jsem změnila troubu, takže jsem opět experimentovala. Zatím dopadlo nejlépe 160 °C, nižší rošt, 16 - 17 min + kombinace horkovzdušné. 


Macarons.

       Macarons u nás v poslední době zažívají boom. Jsou módní stejně jako Francie. Kdo je neumí upéct, skoro jako by nebyl správným cukrářem amatérem. Doufám, že i přes to všechno nezapomínáme na to, že máme spoustu vlastních skvělých pochoutek. 

2 komentáře:

  1. Krása! Nádhera! Chci je taky umět! Jaruška

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Jasněnko! :-)
    Hmmm, mňam mňam! Zrovna dnes jsme se o macarons bavily a říkala jsem jí, že bych je strašně moc chtěla ochutnat. A pak přijdu k tobě a ty je tu máš a mě se okamžitě sbíhají sliny! :-). Máš je nádherné a úplně lákají k snědení! :-)

    Koukala jsem na předchozí fotky a s chřestem jsi mi udělala radost. Chtěla bych ho ochutnat a tak si opisuji recept, neb jak už jsem psala, rajčatová polévka podle tebe je u nás tuze oblíbená! :-)

    Koukala jsem, jaké jsi měla výlety - nádherné fotky nádherného prostředí. :-). A jaké radosti v dubnu jsi měla. :-)
    Vše je nádherné. :-)

    Jasněnko přeji krásný den a ahoooooooooooj! :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...