sobota 21. září 2013

Cibulová polévka

Venku je sychravo a šedivo. Mám chuť na výživné, silné a husté polévky.
Cibulačka je pro toto počasí jako dělaná (vařená). Pohladí duši, tělo zevnitř
i čichové buňky. Přitom je finančně nenáročná a velmi snadná na přípravu.
Osmažená cibule se sama postará o dostatek chuti, proto také potřebujete
jen pár surovin.


Suroviny:
olivový olej
máslo
cca 1 - 1,5 kg cibule
třtinový cukr
vývar
větvičky tymiánu
sůl a pepř

Cibuli oloupeme, nakrájíme na proužky a smažíme na směsi olivového oleje a másla ve velkém hrnci.
Přidáme lžíci či dvě třtinového cukru, cibule lépe zkaramelizuje.
Smažíme a důkladně míchame, až cibule získá lehce karamelovou barvu.
Poté vše zalijeme vývarem a přihodíme větvičky tymiánu.
Necháme pod pokličkou probublávat asi 20 minut.
Pokud máte po ruce portské víno, dobřejte polévce dva pěkné cákance,
dodá jí nový rozměr. Nechte ještě lehce provařit.
Odstraníme pryč větvičky, které již opustily lístečky.
Dochutíme solí a pepřem.
Já polévku částečně rozmixuji a částečně jí ponechám celé kousky cibule.
Hezky tak sama sebe zahustí a ještě tak udělám kompropis pro ty, kteří mají
rádi krémové polévky.

Podáváme s pečivem, které jsme nechali rozpéct se sýrem - k cibulačce mám ráda nivu.


1 komentář:

  1. Jasněnko,
    nikdy bych neřekla, že mi bude cibulačka chutnat. Cibuli mám velice ráda, ale této polévce jsem nikdy moc nevěřila. Ještě když jsem viděla v televizi, jak jí potom dávají do mikrovlnky spolu s toustem zapéct. Hned jsem si říkala nene, ta není pro mě.
    Ale nakonec jsme se nechali zlákat cibulačkou od Verči a musím vše vzít zpět! Cibulačka od té doby patří mezi moje tuze oblíbené polévky, akorát musím mít cibuli rozmixovanou - vařená je pro mě moc sladká. Kde mi nevadí, tak na pizze a pak na zapečeném chlebu. :-)
    Tvá cibulačka vypadá úžasně a věř, že její vůni cítím až domů! ;-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...