středa 19. října 2011

Papriky plněné mletým masem (lehce rustikální)

     Dostala jsem od tatínka poslední podzimní várku paprik ze zahrádky. Bylo jich tolik, že jsme je nestíhali jíst...a protože jsme dostali také várku sladkých voňavých rajčat, plněné papriky byly jasná volba;-) Nemám příliš ráda plněné papriky z jídelen, omáčka je světlá a řídká a maso uvnitř paprik se spojí do jednolité poměrně tvrdé hmoty. Tudíž jsem nelenovala a svou omáčku neochudila ani o kousek chuti, ba naopak:-) S hrstičkou sušených rajčat byla výborná:-)


Suroviny:
Náplň:
500 g mletého masa (použila jsem vepřové)
cibule
lžíce zakysané smetany
hrst syrové rýže (použila jsem kulatozrnnou)
menší kvalitní klobáska
svazek čersvé majoránky
svazek tymiánu
vajíčko
sůl, pepř

Postup:
Na pánvi rozehřejte olej, vsypte nakrájenou cibuli a nechte zesklovatět. Přidejte maso, klobásku, smetanu a rýži. Promíchejte, lehce osmažte a odstavte. Přimíchejte vajíčko, majoránku a podle chuti osolte a opepřete. Syrová rýže je zde skvělým pomocníkem. Poté, co začnete papriky péct či dusit, uvaří se a tím zvětší svůj objem. Soudky paprik potom budou krásně plné a jejich stěny vypnuté. Rýže totiž vyplní všechny skulinky.

Já použila čtyři velké papriky a osm menších. Odkrojte jim hezké a úhledné "pokličky". Papriky zbavte semen a začněte plnit. Dobře se mi pracovalo s polévkovou lžící.
Papriky jsem dusila v litinovém hrnci. Jeho dno jsem bohatě vymazala olivovým olejem a vyskládala na něj vrstvu rajčat. Na ně jsem nastojato rovnala papriky. Pod pokličku každé papriky jsem přidala pár lístků tymiánu.

Omáčka:
rajčata
kvalitní rajčatové pyré
2 bobkové listy
4 kuličky nového koření
4 kuličky celého pepře
4 vrchovaté lžičky třtinového cukru

K vyrovnaným paprikám jsem přidala 500 ml rajčatového pyré a ještě pár nakrájených rajčat. Pro zvýraznění rajčatové chuti jsem přihodila hrstku sušených rajčat od maminky:-) Vsypte koření a rovnoměrně oslaďte. Můžete přilít trochu vody. Záleží na velikosti nádoby, množství pyré, nakrájených rajčat...omáčku jsem měla přibližně do poloviny výšky paprik. Jako malý chuťový bonus můžete přidat ještě špetku skořice.
Přiklopte pokličkou a duste, popř. pečte. Já svoje domácí krásky nechala na mírném plameni probublávat cca 1, 5 hod. Byly famózní.




Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...