sobota 15. října 2011

Pečená cibulačka

     Koupila jsem si knihu Oběd v Paříži napsanou Elizabeth Bard. Zatím jsem přečetla jen první kapitolu, ale recepty jsem již očíhla všechny. Vyzkoušela jsem její cibulačku. Poměry surovin jsem si upravila.

Suroviny:
1 kg cibulí - nakrájených na měsíčky
60 g másla - nakrájeného na kostky či plátky
2 polévkové lžíce oliv. oleje
lžička mořské soli
několik snítek čerstvého tymiánu
1 bobkový list
1/2 šálku suchého sherry (které jsem bohužel neměla. Místo toho jsem použila domácí slivovici. Ehm, snad jsem se nedopustila nějakého kulinářské barbarství, ale polévka s ní chutnala báječně.)
vývar (kuřecí, zeleninový....)
8 plátků tvrdé bagety či chleba (lepší je starší)
8 plátků kvalitního ementálu (Elizabeth použila gruyere)

Postup:
Vtip je v tom, že cibuli upečete. Což je báječné, ušetříte si práci s mícháním a hlídáním. Cibule navíc krásně zkaramelizuje a zjemní.
Předehřejte troubu na 200°C.
Do pekáče nasypte klínky cibule, máslo, olivový olej, sůl, tymián a bobkový list. Já vše ještě posypala lžičkou hnědého cukru. Pečte pod pokličkou cca 1 hodinu.
Poté promíchejte, mírně odklopte pokličku a pečte dalších 30 min.
Přesypte cibuli do hrnce. Vařte směs na středním plameni přibližně 20 min, dokud se nevypaří tekutina, kterou cibule pustila. Pokračujte, dokud cibule nezezlátne.
Přilijte slivovici a nechte povařit dalších 5 min.
Následně přilijte vývar (množství dle uvážení, cca 600 ml). Odškrábněte ode dna zkaramelizovanou cibuli. Uveďte do varu a vařte 30 min.
Nalijte polévku do zapékacích misek, nahoru dejte plátek bagety či chleba a vrstvu sýra. Vložte pod gril na 2 min, na sýru se začnou dělat bubliny.
Nemám zapékací mističky, tudíž jsem do trouby vložila bagetky se sýrem a poté je položila na polévku.
Posypala jsem pažitkou a bylo hotovo.
Polévku jsme zhodnotili jako výbornou. Byla příjemným prohřátím v tomto podzimním sychravém počasí.


1 komentář:

  1. Jak ráda se vždycky na tento recept podívám, když nevím...
    Cibulačka je opravdu výborná! Jaruška

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...