úterý 4. října 2011

Večer s koprovkou

     Dnes jsem celý den měla chuť na koprovou omáčku. Hned po příchodu domů jsem ji proto zrealizovala. Myslím, že se báječně hodí k babímu létu, které právě panuje.
     Věřím, že každý máte svůj recept na koprovku, ale stejně vám napíšu ten svůj. Třeba se rádi podíváte někomu dalšímu pod vařečku.

Suroviny:
30 g hladké mouky
30 g másla
600 ml hovězího vývaru
kelímek zakysané smetany (mou oblíbenou dnes bohužel lednice neposkytla)
nasekaný kopr
lžička cukr
sůl, případně ocet

Postup:
     Do hrnce dejte máslo a mouku a vyrobte jíšku. Zalijte ji vývarem a  rozšlehejte metličkou. Osolte a nechte probublávat 20-30 min, aby se mouka dobře provařila. Občas promíchejte, aby se omáčka nepřichytila.
     Poté hrnec odstavte a vmíchejte smetanu, kopr a cukr. Můžete přidat i ocet, ale v případě zakysané smetany není potřeba. Někdy vyrobím omáčku i z klasický smetany a je též výborná:-) Koprovka pro mě představuje snadné a přitom lahodné jídlo.
     Já mám nejraději koprovou omáčku s bramborami a vajíčky, která jsou uvařená tak akorát podle mého gusta.















 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...